Mia Suke Blog Ni. Anda?

Sunday 23 October 2011

What happen to my Social Networking..!???

Hehe...tiba tiba lak boleh guna tajuk bi.. ^.^ sebelum aku nak buat post yang sepatutnya aku nak buat malam karang, sementara aku belum rase nak tertido dek rase penat ber-kem 3 hari 2 malam ni, kat sini aku saje je nak kongsi kat korang apa yang berlaku pada akaun sosial network aku dalam laman sesawang sosial yang paling terkenal kat dunia ni...laman yang menjadi medan berlakunya pelbagai perkara dalam kehidupan juataan manusia! Hihi..jom tengok what really happen bila aku tak online selama 2 hari 2 malam ni..hmmm...


Heheh..benda ni lar biasa kita tengok kan kalo kita dah laaaaama tak online...daripada dapatan 'kajian' yang kat atas ni..haha..mengkaji lar pulak~ ini bermaksud, rakyat Malaysia sangat aktif bermain Fb!! Tapi untuk ape erk? Who knows..ade pro and kontra nyer di situ..Jom tengok yang lain pulak...friendssss!


Belum pun sempat aku approve dah tulis dah post nie..hahaha..memang gila blog.. ni suma gara-gara 'ayahanda' penaksiran N konsultasi sekolah lar ni..minat lame aku makin menggila-gila!!


Finally, ni lar dia haaa...56 news yang aku tak follow up pun lagi masa tulis post neh..hahaha..k lar korang! Tunggu post baru aku buat malam ni ok..confirm besstttt punyer la! 

O yeah.. (haha) sebelum tu...falsafah di sebalik post yang aku buat ni...walaupun nampak macam main-main dan tak berapa penting, tapi apa yang aku nak tekankan kat sini adalah, penggunaan teknologi dalam kehidupan dan profesion adalah sangat penting terutamanya untuk seorang kaunselor seperti aku ni..

Kalau dari sudut pandangan Teori Hierarki keperluan Maslow, rasenya kaedah menulis blog ni boleh tergolong dalam peringkat mencari penghargaan kendiri. Tahu kenapa? Sebab dengan blog, anda boleh mendapat ramaaai kawan, anda boleh dapat macam-macam feedback, dan anda dapat berkongsi apa sahaja buah fikiran yang tuhan berikan kepada anda, untuk dikongsikan bersama...Sekian...sehingga berjumpa lagi dalam post yang seterusnya! Aaashiteru~ Ass salammm..


 Sedikit sebanyak mengenai Hierarki Keperluan Maslow - Hierarchy Needs

Nampak macam simple, tapi untuk makluman korang, aku gunakan teori ini sahaja untuk create module 3 hari 2 malam! Tak percaya? Tak mengapa..Sekian...




No comments:

Post a Comment